Klachten

Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent. In een zorgrelatie kan namelijk onvrede ontstaan die in sommige gevallen kan leiden tot een klacht. WZCO hanteert hiervoor een klachtenreglement. Indien er sprake is van onvrede, dan horen wij dit graag zo snel mogelijk. U kunt hiervoor uiteraard altijd mondeling terecht bij uw persoonlijk begeleider.

U kunt uw klacht schriftelijk indienen door:

Na binnenkomst van de klacht wordt een onafhankelijke klachtafhandelaar aangewezen. Dit is een medewerker die niet direct betrokken is bij de klacht. De klachtafhandelaar is gedurende het hele proces van de klachtafhandeling uw aanspreekpunt.

Indien u niet tevreden bent over de klachtafhandeling van WZCO, dan kunt u uw klacht neerleggen bij de onafhankelijke geschilleninstantie Klachtenportaal Zorg. Deze organisatie voorziet in onze externe klachtenfunctionaris en externe klachtencommissie. Klachtenportaal Zorg hanteert hiervoor een eigen klachtenreglement.

Er kan contact opgenomen worden met Klachtenportaal Zorg door:

Meer informatie:
Download hier het klachtenreglement van WZCO: Klachtenreglement WZCO
Download hier het klachtenreglement van Klachten Portaal Zorg: Klachtenreglement KPZ Wkkgz (ingangsdatum 1-1-2017, extern document)