Kwaliteit

HKZ-keurmerk

Bij HKZ-certificatie toetst een externe partij of het kwaliteitssysteem van een zorgorganisatie voldoet aan de HKZ-normen (ISO 9001:2015). Bij WZCO heeft deze toetsing onlangs weer plaatsgevonden. Omdat we voldoen aan alle normen, hebben we begin juli het nieuwe certificaat in ontvangst mogen nemen.

Kwaliteitsrapport 2017

Met betrekking tot kwaliteit moet iedere zorgorganisatie sinds 2017 ook een kwaliteitsrapport maken, waarin de organisatie verantwoording aflegt over het kwaliteitsbeleid. Voor ons is dit rapport geen verplicht nummer, maar een stimulans om de zorgkwaliteit hoog op te agenda te zetten èn te houden. Kwaliteit is niet iets wat je er ‘even bij doet’. Wij willen een kwaliteitscultuur creëren, waarmee we ieder jaar opnieuw onderzoeken of we onze visie op zorg waarmaken. Wat gaat goed, wat kan beter? Sterker, dit rapport motiveert ons iedere dag weer onze uiterste best te doen om cliënten te ondersteunen bij het ontwikkelen en benutten van hun talenten.

Wat ging goed, wat kan beter?

In het Kwaliteitsrapport 2017 leest u hoe WZCO bezig is met kwaliteit van zorg en ondersteuning. Wat vinden cliënten goed bij ons? Wat moeten we beter doen? Natuurlijk hebben we dit ook gevraagd aan de mensen die bij de cliënt betrokken zijn, zoals familie en begeleiders. In het rapport vindt u ook hun belangrijkste TOPS en TIPS. We zijn trots op alle TOPS. En ook met de TIPS zijn we erg blij. Daar kunnen we alleen maar van leren.  We willen immers ‘het juiste doen en het juiste goed doen’.

Tops

  • Begeleiders luisteren goed naar wat cliënten willen.
  • We hebben veel kennis in ons behandelteam.
  • Begeleiders werken in kleine teams die snel kunnen handelen.
  • De meeste incidenten lossen we goed op.
  • We hebben een geestelijk verzorger die cliënten helpt bij levensvragen.

Tips

  • Begeleiders moeten meer weten over ingewikkelde problemen van cliënten.
  • Documenten als het zorgplan, rapportage en medicatieprotocol kunnen beter op orde zijn.
  • We kunnen familie en vrienden meer betrekken.
  • Te veel begeleiders zijn lang ziek, waardoor cliënten te vaak verschillende begeleiders zien.
  • We kunnen meer leuke gezamenlijke activiteiten organiseren.

Heeft u vragen over het rapport of wilt u een gedrukt exemplaar? Bel of mail ons gerust: (038) 7502 484

Wij maken gebruik van cookies!

Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord dat deze website cookies plaatst op uw apparaat. Een cookie is een klein tekstbestand dat door de website wordt gebruikt om de website te laten functioneren en uw bezoek efficiënt te maken.

Klik op akkoord voor een volledig werkende website, of bekijk eerst de details op de detail pagina alvorens u akkoord gaat.